Onze Cultuur | Merz Aesthetics Nederland
Een onderzoeker in een labjas houdt documenten vast en lacht naar de camera.

Onze
cultuur

Innovatie sinds 1908 – onze geschiedenis

De doorgedreven zoektocht naar nieuwe oplossingen en de moed om te innoveren maken al van in het begin deel uit van onze cultuur. Dit zorgde er in belangrijke mate voor dat Merz Aesthetics® kon uitgroeien tot de succesvolle, wereldwijd actieve organisatie die het vandaag is. Onze jarenlange focus op de behoeften van onze patiënten en klanten blijft hét handelsmerk van ons bedrijf. Want bij de ontwikkeling van al onze innovaties in de loop van onze geschiedenis hebben we bij Merz Group de mensen altijd op de eerste plaats gezet. Ook onze stichter, Friedrich Merz, richtte zijn aandacht reeds op de behoeften van mensen. Zijn doel was dan ook om iets te maken wat mensen écht nodig hebben. En om het op een andere, betere manier te produceren.

Na de oprichting in 1908 in Frankfurt am Main groeide het familiebedrijf Merz in de jaren vijftig al uit tot een referentie voor innovatieve beautyproducten. Vandaag zijn we als onderdeel van de Merz Group een wereldspeler op vlak van esthetische geneeskunde. Al jaren staat elk van onze producten dan ook voor hoge kwaliteit in zijn categorie.

Friedrich Merz

Friedrich Merz
De ervaren apotheker en geschoolde scheikundige richtte het familiebedrijf op in 1908.

Onze waarden?

Onze kernwaarden zijn de principes die bepalen hoe Merz Aesthetics® wereldwijd opereert. En of je nu een medewerker, manager of partner van Merz Aesthetics® bent: we cultiveren, ondersteunen en belonen deze manier van denken en handelen actief.

Innovatie

Innovatie staat centraal in de Merz Aesthetics® gemeenschap en is cruciaal voor onze permanente groei. Onze focus is om patiënten te helpen om hun langetermijndoelen te bereiken, net als hun persoonlijke definitie van schoonheid. We ondersteunen onze cultuur van innovatie door onze medewerkers te stimuleren om een can-do mentaliteit te belonen en persoonlijke verantwoordelijkheid te bevorderen.

Toewijding aan klanten en collega’s

In ons werk bouwen we aan duurzame relaties die gebaseerd zijn op vertrouwen, respect en integriteit, zowel naar klanten als naar collega’s toe. We streven naar een levendige open en collegiale cultuur, en vragen actief feedback van onze partners om onze relaties te verdiepen en ze sterker en productiever te maken.

Merz aesthetics esthetisch specialist helpt patient image

Betrouwbare resultaten

Bij Merz Aesthetics® zijn we trots op onze traditie die meer dan 110 jaar teruggaat. We zetten deze voort door kwaliteitsvolle, wetenschappelijk onderbouwde producten en diensten aan te bieden. We houden ons aan strenge ethische normen om ervoor te zorgen dat we betrouwbaar blijven, nu en in de toekomst. We kijken vooruit en doen ons best om ons bedrijf winstgevend en duurzaam te houden voor de komende jaren.

Onze bedrijfsnormen

Onze gedragsregels en bedrijfsnormen bepalen de standaarden binnen Merz. Ze scheppen ook de verwachtingen voor actieve betrokkenheid binnen ons bedrijf. Ze vertegenwoordigen het gedrag dat we verwachten van al onze collega’s over de hele wereld, en de praktijken die onze klanten en partners van ons mogen verwachten.

Uitgaan van positieve intenties. Verplicht engagement. Samenwerken over functies heen.

Merz aesthetics cultuur image

Diversiteit & Inclusie

We zijn ervan overtuigd dat vertrouwen, respect, inclusie en aanvaarding ons als organisatie sterker maken. We worden verenigd door empathie, wederzijds respect, medeleven en eenheid. We garanderen dat we blijven werken aan een werkomgeving waarin discriminatie, racisme of ongelijke behandeling niet getolereerd worden. We zijn er trots op dat we het goede voorbeeld geven met ons Merz Aesthetics® Global Leadership Team, dat samengesteld is uit leiders van negen nationaliteiten. Dit team bestaat uit verschillende culturen, bevolkingsgroepen en genders, waardoor we sterker en beter zijn.

Bij Merz zijn we één familie en zullen we samen elke dag blijven werken aan een betere en inclusievere wereld.